21 Απριλίου 2016

“Αδικίες και αστοχίες στην επιλογή Διευθυντών ΙΕΚ επισημαίνουν με Ερώτηση στον αρμόδιο Υπουργό, 12 Βουλευτές της Ν.Δ. – Συνυπογράφει η Μαρία Αντωνίου”

Τα κριτήρια επιλογής και ο τρόπος μοριοδότησης για την επιλογή Διευθυντών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης, εγείρει σοβαρές αμφιβολίες για το εάν ο στόχος της διαδικασίας είναι η επιλογή των πλέον άξιων στις θέσεις των Διευθυντών ή η εξυπηρέτηση κομματικών σκοπιμοτήτων.
Το γεγονός αυτό επισημαίνουν με Ερώτηση που κατέθεσαν
στην Βουλή 12 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, όπως και η Μαρία Αντωνίου η οποία συνυπέγραψε την συγκεκριμένη Ερώτηση.

Παραθέτοντας δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου διακρίνονται ξεκάθαρα οι αδικίες και οι αστοχίες της τρέχουσας διαδικασίας, οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας σημειώνουν ότι ο καθοριζόμενος από την σχετική Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Διά Βίου Μάθησης – Νέας Γενιάς τρόπος μοριοδότησης, απαξιώνει τους ακαδημαϊκούς τίτλους σπουδών έναντι των επιμορφωτικών σεμιναρίων.

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΙΕΚ

Με την Κ1/62088/12-4-2016 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Διά Βίου Μάθησης – Νέας Γενιάς ορίστηκαν τα κριτήρια επιλογής και μοριοδότησης για την επιλογή Διευθυντών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης. Ο τρόπος μοριοδότησης των υποψηφίων εγείρει σοβαρές αμφιβολίες για το εάν ο στόχος της διαδικασίας είναι η επιλογή των πλέον άξιων στις θέσεις των Διευθυντών ή η εξυπηρέτηση κομματικών σκοπιμοτήτων.

Συγκεκριμένα: 

• Ο καθοριζόμενος από την παραπάνω Απόφαση τρόπος μοριοδότησης απαξιώνει τους ακαδημαϊκούς τίτλους σπουδών έναντι των επιμορφωτικών σεμιναρίων. Δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων συγκεκριμένων αντικειμένων και, ταυτόχρονα, προσμετρώνται αθροιστικά μόρια σε όσους έχουν παρακολουθήσει αυτά τα προγράμματα επιμόρφωσης, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο σε όσους έχουν κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στα ίδια αντικείμενα. Παραθέτουμε δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα: 

Υποψήφιος που έχει παρακολουθήσει δύο σεμινάρια στις Αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και στη Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων λαμβάνει 8 μόρια, ενώ υποψήφιος που κατέχει τα δύο αντίστοιχα μεταπτυχιακά λαμβάνει 6 μόρια. 

Κάτοχος διδακτορικού με αντικείμενο την επαγγελματική κατάρτιση και την επιμόρφωση ενηλίκων που κατέχει και μεταπτυχιακό στη διοίκηση της εκπαίδευσης λαμβάνει λιγότερα μόρια από υποψήφιο που έχει παρακολουθήσει τρία σεμινάρια επιμόρφωσης με αντίστοιχη θεματολογία.

• Η διοικητική εμπειρία του Υποδιευθυντή ΙΕΚ μοριοδοτείται με 0,5 μόρια ανά έτος, ενώ η διοικητική εμπειρία Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας μοριοδοτείται με 1 μόριο ανά έτος. Δηλαδή, θεωρείται περισσότερο σημαντική για την επιλογή των Διευθυντών των ΙΕΚ, η εμπειρία στην τυπική εκπαίδευση παρά στα ΙΕΚ. 

• Η διοικητική εμπειρία, σε θέση Διευθυντή ή Υποδιευθυντή προσμετράται λιγότερο από τη διδακτική εμπειρία, παρόλο που η επιλογή αφορά σε θέση Διευθυντή η οποία περιλαμβάνει καθαρά διοικητικά καθήκοντα.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να γίνει με αυτονόητα αξιοκρατικά μοριοδοτούμενα κριτήρια η επιλογή Διευθυντών στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και να αποκατασταθούν οι προαναφερόμενες αδικίες και αστοχίες της τρέχουσας διαδικασίας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου